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Summary

To determine the incidence and causes of increased intraocular pressure (IOP) after pars plana vitrectomy with the vitrophage, we studied 118 eyes undergoing vitrectomy during a one-year period. Fifty-one (43%) were in diabetic patients; 67 (57%) were in nondiabetics. Of the entire group, 33 (28%) developed a postoperative increase in IOP, which was defined as a rise in IOP of at least 10 mm Hg above the preoperative level by applanation tonometry. Of the diabetic eyes 25 (49%) developed increased IOP; 11 (22%) of these eyes required surgical intervention for control of IOP. Of the nondiabetic eyes eight (12%) developed increased IOP postoperatively; all were either transiently elevated or medically controllable. Postoperative rubeosis iridis occurred only in diabetic eyes.

Zusammenfassung

118 Augen, die in einem Zeitraum von 1 Jahr mit Pars plana Vitrektomie operiert wurden, wurden katamnestisch untersucht, um die Häufigkeit und Gründe des erhöhten postoperativen Druckes herauszufinden. 51 Augen (43%) waren bei diabetischen, 67 bei nicht diabetischen Patienten. Von der ganzen Gruppe entwickelten 33 (28%) erhöhte postoperative Werte, die mindestens 10 mm über dem applanatorisch gemessenen praeoperativen Wert lagen. Von den diabetischen Augen entwickelten 25 (49%) erhöhten Druck, und bei 11 (22%) war ein drucksenkender Eingriff erforderlich. Bei den nicht diabetischen Augen entwickelten 8 (12%) erhöhte postoperative Druckwerte, die entweder nur vorübergehend waren oder durch lokale konservative Therapie beherrscht werden konnten. Postoperative Rubeosis iridis trat nur in diabetischen Augen auf.

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This study was supported in part by Public Health Service grant 1107-03 and by the Illinois Lions Club.

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Weinberg, R.S., Peyman, G.A. & Huamonte, F.U. Elevation of intraocular pressure after pars plana vitrectomy. Albrecht von Graefes Arch. Klin. Ophthalmol. 200, 157–161 (1976). https://doi.org/10.1007/BF00414365

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/BF00414365

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